2012. január 31., kedd

Búzacsírás kenyér

Tegnap készítettem ezt a finom búzapelyhes kenyeret!



Recept:

750 ml sima liszt
3-4 ek búzacsíra (szárított)
40 ml savó (helyette víz is jó)
1 tk. szárított élesztő
2 tk. só

A lisztet, élesztőt, búzacsírát, sót összekeverjük, majd a savót, vagy vizet hozzáöntjük, kicsit összekeverjük, hogy nokedli állagú tésztát kapjunk! Legalább 12 órát pihentetjük, ekkor már kovász szerű masszánk lesz, ezt egy lisztezett deszkára, papírra öntjük, kicsit áthajtogatjuk, én egy fedeles ovális jénaiba szoktam tenni és már mehet is a sütőbe, melyet előzőleg már felmelegítettünk 200-250 fokra, sütőtől függ a sütési idő én kb. lefedve 10 percet szoktam 200 majd 15 percet 250 fokon sütni aztán leveszem a fedőt róla és még 10-15 percet sütöm 200-220 fokon, hogy ne égjen meg nagyon a teteje!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése